رویه درخواست گواهی الکترونیکی از مرکز میانی پارس ساین
در این بخش، کلیه اطلاعات لازم در رابطه با ثبت نام جهت درخواست گواهی الکترونیکی به ترتیب تشریح شده است. لطفاً مطالب این بخش را به دقت مطالعه نموده سپس اقدام به ثبت نام نمایید. در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام، لطفاً به بخش سوالات متداول وب سایت مراجعه نمایید.
مراحل ثبت نام
- تکمیل فرم درخواست گواهی الکترونیکی (برای دریافت فرم و راهنمای تکمیل آن به مخزن مراجعه نمایید).
- دانلود و پرینت سند توافق نامه سطح ارائه خدمات مرکز میانی پارس ساین و امضای دیجیتال همه صفحه های آن.
- تولید فایل درخواست امضای دیجیتال گواهی الکترونیکی (CSR).
- واریز مبلغ به حساب بانکی (برای آگاهی از نحوه پرداخت، به بخش "هزینه های ثبت نام و نحوه پرداخت" در همین صفحه مراجعه نمائید).
توجه: قبل از واریز هزینه مربوطه ضروری است با واحد صدور گواهی الکترونیکی شرکت هویتا و یا یکی از نمایندگی های دفاتر ثبت نام(RA) مشخص شده در بند 6 تماس گرفته و از صحت نوع درخواست خود مطمئن شوید و پس از دریافت پیش فاکتور مربوطه و تایید آن، اقدام به واریز مبلغ مورد نظر فرمایید.
- فراهم نمودن مدارک لازم برای درخواست گواهی الکترونیکی (مدارک مورد نیاز در ادامه همین بخش آمده است).
- مراجعه حضوری به یک دفتر ثبت نام (به بخش "اطلاعات تماس با دفاتر ثبت نام" در همین صفحه مراجعه نمایید) و ارائه مدارک، فیش های بانکی، فرم درخواست گواهی الکترونیکی، سند امضای دیجیتال شده توافق نامه سطح ارائه خدمات مرکز میانی پارس ساین، و فایل الکترونیکی CSR (در قالب یک CD) به این مرکز. کلیه مدارک مذکور (به ویژه فایل CSR) باید قبل از مراجعه به دفتر ثبت نام آماده شوند؛ در صورت نقصان هر یک از مدارک، گواهی الکترونیکی صادر نخواهد شد.
توجه: متقاضیانی که امکان مراجعه حضوری ندارند، می توانند از طریق پست موارد مذکور را به همراه کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه به "دفتر ثبت نام پارسساین" ارسال نمایند. دقت کنید، کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه الزامی است.
مدارک لازم برای ثبت نام
- چنانچه فردی درخواست گواهی الکترونیکی حقیقی (شخصی) داشته باشد، اصل و کپی هر دو روی کارت ملی یا اصل و کپی صفحه اول شناسنامه مورد نیاز است.
- چنانچه فردی درخواست گواهی الکترونیکی حقوقی (برای سازمان یا یک سمت سازمانی، شرکت، یا مؤسسه) داشته باشد، مدارک زیر مورد نیاز میباشد:
- اصل و کپی هر دو روی کارت ملی و اصل و کپی صفحه اول شناسنامه.
- کپی آگهی تأسیس شرکت/مؤسسه در روزنامه رسمی و آخرین تغییرات روزنامه رسمی ممهور به مهر شرکت/مؤسسه.
- مدارک مرتبط با نوع درخواست گواهی الکترونیکی که در فرم درخواست آن گواهی الکترونیکی ذکر گردیده است (مثلاً پرینت WHOIS وب سایت برای گواهی الکترونیکی SSL).
- در صورت ارائه درخواست گواهی الکترونیکی به دفتر ثبت نام توسط نماینده درخواست کننده، علاوه بر مدارک فوق برای درخواست کننده گواهی الکترونیکی، ارائه مدارک زیر توسط نماینده الزامی است:
- اصل و کپی هر دو روی کارت ملی یا اصل و کپی صفحه اول شناسنامه.
- معرفی نامه ای از سازمان/شرکت/مؤسسه جهت شناسایی فرد نماینده. معرفی نامه باید بر روی سربرگ سازمان بوده و حاوی مشخصات فرد نماینده (حداقل شامل نام، نام خانوادگی، و شماره ملی) و مشخصات گواهی الکترونیکی درخواستی (حداقل شامل نوع گواهی الکترونیکی و نام مالک گواهی الکترونیکی) باشد و برای سازمان، توسط بالاترین مقام سازمان مرتبط با متقاضی گواهی الکترونیکی، امضای دیجیتال و ممهور به مهر سازمان گردد. و یا برای شرکت/مؤسسه، توسط نماینده شرکت/مؤسسه که حق امضای دیجیتال اسناد تعهدآور را دارد، امضای دیجیتال و ممهور به مهر شرکت/مؤسسه گردد.
- پس از مراجعه حضوری به دفتر ثبت نام و تحویل مدارک، در صورت صحت مدارک، پس از حداکثر 10 روز کاری گواهی الکترونیکی صادرشده و از طریق ایمیل به متقاضی اطلاع رسانی می شود.
هزینه های ثبت نام
هزینه گواهی الکترونیکی: مبنای تعرفه ها برای انواع مختلف گواهی الکترونیکی، تعرفه های مصوب مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه بوده و به طور پیش فرض بازه اعتبار گواهی های الکترونیکی صادرشده یک سال می باشد:
نوع گواهی الکترونیکی سطح یک |
هزینه صدور گواهی الکترونیکی |
سایر گواهی های الکترونیکی برای اشخاص حقیقی غیروابسته (گواهی های الکترونیکی امضای دیجیتال، پست الکترونیکی امن، احراز هویت، و امضای دیجیتال کد) |
130,000 ریال |
نوع گواهی الکترونیکی سطح دو |
هزینه صدور گواهی الکترونیکی |
گواهی الکترونیکی SSL معمولی (برای یک دامنه) |
464,000 ریال |
گواهی الکترونیکی Wildcard SSL |
1,903,000 ریال |
گواهی الکترونیکی SAN SSL برای 2 دامنه |
823,000 ریال |
گواهی الکترونیکی SAN SSL برای 3 دامنه |
1,135,000 ریال |
گواهی الکترونیکی SAN SSL برای 4 دامنه |
برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید |
گواهی الکترونیکی مهر سازمانی |
285,000 ریال |
سایر گواهی های الکترونیکی برای اشخاص حقیقی وابسته و اشخاص حقوقی (گواهی های الکترونیکی امضای دیجیتال، پست الکترونیکی امن، احراز هویت، و امضای دیجیتال کد) |
272,500 ریال |
سایر گواهی های الکترونیکی برای اشخاص حقیقی غیروابسته (گواهی های الکترونیکی امضای دیجیتال، پست الکترونیکی امن، احراز هویت، و امضای دیجیتال کد) |
261,600 ریال |
درصورت تمایل، هزینه نصب گواهی های الکترونیکی ارائه شده، توسط شرکت هویتا و براساس تعرفه مربوطه انجام خواهد شد.
نحوه پرداخت
هزینه صدور گواهی الکترونیکی به شماره حساب 47000399522602 عهده بانک پارسیان به نام شرکت فناوران هویت الکترونیکی امن(هویتا) واریز شود.
اطلاعات تماس با دفاتر ثبت نام
ردیف |
استان-شهر |
تلفن |
آدرس |
ایمیل |
ساعات حضور |
1 |
تهران-تهران
|
021-91014648 |
تهران، خیابان دکتر حبیب الله، خیابان قاسمی، خیابان حبیب زادگان، پلاک 69 طبقه 6 واحد 36 |
parssign.ra@hovita.ir |
روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 17 مسئول: آقای چلندری |
2 |
تهران-تهران |
- |
تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان هویزه، ورودی 7 وزارت ارتباطات، طبقه چهارم، مرکز فناوری اطلاعات |
f.housseini@ict.gov.ir |
روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 14:30 مسئول: خانم حسینی
لازم به ذکر است که تنها پرسنل مرکز فناوری اطلاعات و زیرمجموعه های آن می توانند گواهی الکترونیکی را از این مرکز دریافت نمایند.
|
3 |
خراسان رضوی-مشهد |
0511-6075465 |
مشهد، بلوار معلم، معلم 6، پلاک 87، دفتر اسناد رسمی 214 |
Shsafaviyan@yahoo.com |
روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 14 و از ساعت 17 الی 19 روز پنجشنبه از 8 صبح الی 13 مسئول: آقای دلیری |
4 |
هرمزگان-قشم |
076-35252106
|
قشم، چهارراه فلسطین، ساختمان مرکزی منطقه آزاد قشم |
- |
روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 صبح الی 14 مسئول: خانم احمدی |
5 |
یزد-یزد |
035-35257155 |
یزد، خیابان مطهری، بعد از پارک غدیر، دفتر کارگزاری شهرداری شماره 12، آقای موهبت |
re.mohebat@yahoo.com |
روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 صبح الی 14 روز پنجشنبه از 7:30 صبح الی 13 مسئول: آقای موهبت |